7 Tervislikku Toitu Kaalu Kaotamiseks

1. Pähklid

Kooslus valkudest ja rasvast ning madal glükeemiline koormus teeb neist ideaalse vahepala, mis aitab vähendada ka tühja kõhu tunnet. Võimalusel tuleb vältida pähkleid, mis on kõvasti ülesoolatud või glasuuritud magusainega.

2. Greip/Sidrun ja Marjad

Vähe kaloreid ja puuduvad lisatud suhkrud. Üldjuhul on kõrge C-vitamiini sisaldusega, kuid tasub meeles pidada, et võimalusel süüa koos koortega vältimaks vitamiinide ja fütokemikaalide kadumist. Peale poest ostmist soovitatakse hoida puuvilju 24 tundi külmas vees, et saaks kõik sälitusained ja vahad eemaldatud. Sobivad hästi ka pudrude ja müslide sisse kasutamiseks.

3.Brokoli ja Varsseller

Mõlemad toetavad väga hästi kaalulangust ja näljatunde peletamist. Kuna tegemist on köögiviljadega, mille seedimiseks kulub rohkem energiat, kui nad lõpuks annavad võib huumoriga väita, et mida rohkem neid sööd seda kõhnemaks saad. Kuid kui läheneda asjale põhjalikumalt, siis on selge, et dieediga või toitmuse jälgimisega ei väga keerukas alustada ning pidevalt käivad isud ja tekib tühja kõhu tunne. Brokoli ja varsselleriga on mõistust ja keha väga lihtne ära petta.

4. Tsillipipar ja Muud Vürtsid

Teaduslikud uuringud näitavad, et inimesed, kes söövad vürtsikaid toite söövad vähem. Kui toit on tugeva maitsega, siis tekib kiiremini täiskõhu tunne ja inimesed iseendale teadustamata jätavad söömise kiiremini. Teine hea põhjus vürtsikate toitude jaoks on nende soojendav effect, mida ilmselt on meist enamus tundnud. Reaalselt tekitab see meie kehas reaktsiooni, mis kiirendab ainevahetust ning, mida kiirem ainevahetus, seda vähem suudab keha meile ladustada rasvu. Samuti on kiire ainevahetuse eelis see, et keha toimetab kõrgematel pööretel ja toidu seedimiseks kasutatakse rohkem energiat.

5. Roheline Tee

roheline tee kaalu langetamiseks

Jook, millega saab vabalt asendada kohvi. Kohvi juuakse peamiselt selleks, et peletada väsimustunnet ja tähelepanu hajumist. Rohelise tee puhul on tegemist antioksüdantiderikka joogiga, millel on samuti turgutav toime, kuid ilma ergutiteta, mis leiduvad kohvis. Erinevate uuringute käigus on uuritud ka rohelise tee ja ainevahetuse seost. Paljudel juhtudel on märgatud, et rohelise tee tarbimine aitab kaasa ainevahetuse kiiremaks muutmisel. Samuti aitab see, veresoonkonnale ja sellega kaasneb ka väiksem koormus südamele – mis näiteks võrreldes kohviga on suur. Nagu ka kohvi puhul ei tasu rohelist teed teha väga kanget.

6. Suhkruvabad Piimatooted

Aitavad meie kehas olevatel toitainetel paremini imenduda ja hoiavad soolestiku mikrokliimat korras. Samuti aitavad tekitada üsnagi kiirelt täiskõhu tuned ja neid saab kasutada ka erinevate toitude valmistamisel. Peamiselt loetakse suhkruvabadeks piimatoodeteks erinevaid maitsestamata tooteid nagu näiteks jogurt, hapupiim ja pett. Piimatoodete soetamisel soovitatakse jälgida, et nendes sisaldus seede-ensüüme ja ainevahetust soodustavaid baktereid. Osadel piimatoodetel on need tööstuses kunstlikult välja võetud, kuna osadel inimestel on laktoosi- ja gluteenitalumatus.

7. Kaneel

Sobib hästi lisamiseks erinevate küpsetiste ja toitude valmistamisel. Kaneelil on tugev toime vähendada kehas oleva insuliini vajadust ja alandab veresuhkrut. Osaliselt on kaneeli seostatud ka kiirema ainevahetusega sarnaselt vürtsidele ja tsillipiprale. Kaneeli saab lisada näiteks erinevatesse hommikusöökidesse, alustades pudrudest ja lõpetades hommikuhelveste söömisega. Kuna tänapäeval on inimesed järjest teadlikumad toitumisest ja just tervislikust toitumisest, siis juuakse palju smuutisi. Smuutide puhul kaneeli kasutamine oleks väga mõistlik tegu, kuna see annab tugeva maitse ja samas aitab smuutil olla tervislikum. Loomulikult on inimeste maitse eelistused erinevad ning kõigile soovitada sama asja ei ole võimalik. Kaneeli ei tohi sassi ajada kunstlikult toodetud kaneeliga, mida on võimalik oluliselt odavama hinna eest igast toidupoest osta. Odava toote puhul on tegemist kaneeli moodi tootega, millel puuduvad kõik kasulikud omadused, ning sinna on lisatud suures koguses suhkrut ja maitse tugevndajaid.

Leave a Comment